Stanovujú sa nasledovné pravidlá a postup vybavovania
- O vybavovaní sa vedú samostatné spisy.
- Lehota na vybavenie je:
- v jednoduchých veciach sa rozhodne bezodkladne,
- najmenej tri mesiace od doručenia podania so všetkým požadovanými náležitosťami na mestský úrad, ak rozhodnutie je v právomoci mestského zastupiteľstva (napr. predaj nehnuteľnosti, bezodplatné užívanie nehnuteľnosti, nájom nehnuteľnosti)
- 30 dní od začatia konania ak osobitný predpis neustanovuje inak; vo zvlášť zložitých prípadoch najneskôr do 60 dní, ak rozhodnutie je v právomoci primátora alebo zamestnancov mestského úradu. Ak nemožno vzhľadom na povahu veci rozhodnúť ani v tejto lehote, môže ju primerane predĺžiť odvolací orgán, v prípadoch ustanovených osobitným zákonom primátor mesta.
- Mesto /poverení zamestnanci mesta/ je oprávnené vyzvať žiadateľa, aby v lehote najmenej do 7 dní od doručenia výzvy doplnil údaje, prípadne poskytol vysvetlenie. Zároveň je oprávnené požiadať o poskytnutie súčinnosti pri vybavovaní. Ak súčinnosť resp. údaje nebudú doplnené, mesto môže vec odložiť resp. konanie zastaviť.
- Anonymné žiadosti, návrhy a podnety mesto vybavuje podľa vlastnej úvahy v závislosti od konkrétnych okolností. V tomto prípade lehoty neplynú.
- Ak ide o žiadosť podanú ústne, vyhotoví sa z nej záznam o prijatí ústnej žiadosti, zaeviduje a doručí vecne príslušnému organizačnému útvaru na vybavenie.
- Ak žiadosť neobsahuje predpísané náležitosti, povinná osoba bezodkladne vyzve žiadateľa, aby neúplnú žiadosť doplnil.
- Vo výzve sa určuje lehota na doplnenie žiadosti, ktorá je minimálne 7 dní. Po uplynutí určenej lehoty na doplnenie žiadosti sa konanie zastaví, v prípadoch stanovených osobitným predpisom sa vec odloží bez vydania rozhodnutia.
- Žiadosť o informáciu sa vybaví bezodkladne, ak ide o jednoduchú vec, inak do 8 pracovných dní od jej podania, alebo odo dňa odstránenia nedostatkov žiadosti( § 14 ods. 2 a 3 zák.č. 211/2000 Z.z.), ak zákon neustanovuje inak.
- Ak nie je možné dodržať 8-dňovú lehotu, bezodkladne sa to oznámi žiadateľovi s uvedením dôvodov.
- Ak povinná osoba nedisponuje potrebnými informáciami, postúpi žiadosť do 5 dní od jej podania príslušnej povinnej osobe, ak je jej známa, ak nie je známa, vydá do 8 dní od podania žiadosti rozhodnutie o jej odmietnutí.
- Postúpenie žiadosti sa bezodkladne oznámi žiadateľovi.
Žiadosti, návrhy, podnety, alebo iné podania
- Podanie možno urobiť písomne alebo ústne do zápisnice. Možno ho urobiť aj telegraficky alebo telefaxom; také podanie obsahujúce návrh vo veci treba písomne alebo do zápisnice doplniť najneskôr do troch dní. Podanie možno podať:
- písomne, faxom - nepretržite
- ústne do zápisnice - v pracovných dňoch v úradných hodinách okrem stredy, kedy možno žiadať do 16.00 hod. resp. v mesiaci júl a august do 15.30 hod. →
Sťažnosti
- Sťažnosti možno podávať na tunajšom mestskom úrade:
- písomne, faxom, elektronicky - nepretržite
- ústne do zápisnice - v úradných hodinách okrem stredy, kedy možno žiadať do 16.00 hod. resp. v mesiaci júl a august do 15.30 hod.: prízemie, č.dv. 112 u hlavného kontrolóra
- O vybavovaní sa vedú samostatné spisy.
- Lehota na vybavenie je:
- v jednoduchých veciach sa rozhodne bezodkladne,
- najmenej tri mesiace od doručenia podania so všetkým požadovanými náležitosťami na mestský úrad, ak rozhodnutie je v právomoci mestského zastupiteľstva (napr. predaj nehnuteľnosti, bezodplatné užívanie nehnuteľnosti, nájom nehnuteľnosti)
- 30 dní od začatia konania ak osobitný predpis neustanovuje inak; vo zvlášť zložitých prípadoch najneskôr do 60 dní, ak rozhodnutie je v právomoci primátora alebo zamestnancov mestského úradu. Ak nemožno vzhľadom na povahu veci rozhodnúť ani v tejto lehote, môže ju primerane predĺžiť odvolací orgán, v prípadoch ustanovených osobitným zákonom primátor mesta.
- Mesto /poverení zamestnanci mesta/ je oprávnené vyzvať žiadateľa, aby v lehote najmenej do 7 dní od doručenia výzvy doplnil údaje, prípadne poskytol vysvetlenie. Zároveň je oprávnené požiadať o poskytnutie súčinnosti pri vybavovaní. Ak súčinnosť resp. údaje nebudú doplnené, mesto môže vec odložiť resp. konanie zastaviť.
- Anonymné žiadosti, návrhy a podnety mesto vybavuje podľa vlastnej úvahy v závislosti od konkrétnych okolností. V tomto prípade lehoty neplynú.
- Ak ide o žiadosť podanú ústne, vyhotoví sa z nej záznam o prijatí ústnej žiadosti, zaeviduje a doručí vecne príslušnému organizačnému útvaru na vybavenie.
- Ak žiadosť neobsahuje predpísané náležitosti, povinná osoba bezodkladne vyzve žiadateľa, aby neúplnú žiadosť doplnil.
- Vo výzve sa určuje lehota na doplnenie žiadosti, ktorá je minimálne 7 dní. Po uplynutí určenej lehoty na doplnenie žiadosti sa konanie zastaví, v prípadoch stanovených osobitným predpisom sa vec odloží bez vydania rozhodnutia.
- Žiadosť o informáciu sa vybaví bezodkladne, ak ide o jednoduchú vec, inak do 8 pracovných dní od jej podania, alebo odo dňa odstránenia nedostatkov žiadosti( § 14 ods. 2 a 3 zák.č. 211/2000 Z.z.), ak zákon neustanovuje inak.
- Ak nie je možné dodržať 8-dňovú lehotu, bezodkladne sa to oznámi žiadateľovi s uvedením dôvodov.
- Ak povinná osoba nedisponuje potrebnými informáciami, postúpi žiadosť do 5 dní od jej podania príslušnej povinnej osobe, ak je jej známa, ak nie je známa, vydá do 8 dní od podania žiadosti rozhodnutie o jej odmietnutí.
- Postúpenie žiadosti sa bezodkladne oznámi žiadateľovi.
Žiadosti, návrhy, podnety, alebo iné podania
- Podanie možno urobiť písomne alebo ústne do zápisnice. Možno ho urobiť aj telegraficky alebo telefaxom; také podanie obsahujúce návrh vo veci treba písomne alebo do zápisnice doplniť najneskôr do troch dní. Podanie možno podať:
- písomne, faxom - nepretržite
- ústne do zápisnice - v pracovných dňoch v úradných hodinách okrem stredy, kedy možno žiadať do 16.00 hod. resp. v mesiaci júl a august do 15.30 hod. →
Sťažnosti
- Sťažnosti možno podávať na tunajšom mestskom úrade:
- písomne, faxom, elektronicky - nepretržite
- ústne do zápisnice - v úradných hodinách okrem stredy, kedy možno žiadať do 16.00 hod. resp. v mesiaci júl a august do 15.30 hod.: prízemie, č.dv. 112 u hlavného kontrolóra